خرید اینترنتی فایل|بررسی رابطه هوش فرهنگی باتعهدسازمانی معلمان ابتدایی شهرستان میناب|

پایان نامه بررسی رابطه هوش فرهنگی باتعهدسازمانی معلمان ابتدایی شهرستان میناب,پروژه بررسی رابطه هوش فرهنگی باتعهدسازمانی معلمان ابتدایی شهرستان میناب,مقاله بررسی رابطه هوش فرهنگی باتعهدسازمانی معلمان ابتدایی شهرستان میناب,مبانی نظری و پیشینه تحقیقبررسی رابطه هوش فرهنگی باتعهدسازمانی معلمان ابتدایی شهرستان میناب|32011455|vlj34011560|
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : بررسی رابطه هوش فرهنگی باتعهدسازمانی معلمان ابتدایی شهرستان مینابتحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در 65صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش)
در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق
آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================
تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com
info@neginfile.ir

===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده

پژوهش حاضرباهدف باروش توصیفی – همبستگی وباروش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به تعداد286نفراجراگردید.ابزارمورداستفاده دراین پژوهش ، پرسشنامه هوش فرهنگی آنگ وهمکاران ( 2004 ) وپرسشنامه تعهدسازمانی مودی ، استیرزوپورتر( 1979 ) بوده است.به منظورپاسخگویی به سوالات پژوهش ازضریب همبستگی پیرسون وتحلیل واریانس (رگرسیون ساده به روش همزمان ) استفاده شد.نتایج نشان دادکه بین هوش فرهنگی باتعهدعاطفی ، هنجاری ومستمررابطه معناداروجوددارد.همچنین نتایج رگرسیون ساده به روش همزمان نشان دادکه 203/0 ازتغییرات واریانس تعهدعاطفی ، 151/0 ازتغییرات واریانس تعهدهنجاری و252/0 ازتغییرات واریانس تعهدمستمربوسیله هوش فرهنگی تبیین می شوندواین که مقدارF بدست آمده ازسوالات پژوهش نشان دادکه تعهدعاطفی ( F=72/779 ) ، تعهدهنجاری ( F=50/387 ) وتعهدمستمر ( F=96/389 ) می توانندبه صورت معناداری هوش فرهنگی راپیش بینی نمایند.درمجموع ، بین هوش فرهنگی وتعهدسازمانی رابطه معناداروجودداردوضریب تعیین ( R=0/236 ) حاصل ازسوال اصلی نشان دادکه 236/0 ازتغییرات واریانس تعهدسازمانی بوسیله هوش فرهنگی تبیین می شود.

مقدمه

یکی از مسئولیت های هر نهاد اجتماعی ، نیل به اهدافی است که علت وجودی آن نهاد را شکل می دهد. تحقق اهداف سازمان در گرو همکاری وهماهنگی تام عواملی است که تعامل سیستماتیک ومنظم آن ها با یکدیگر به وجود سازمان فضا می بخشددر این میان ، نقش یک عامل بارزتر وبرجسته تر از سایر عوامل است وآن عامل نیروی انسانی ازتمام سطوح سازمان است. نیروی انسانی به عنوان یک عامل دارای آگاهی ، شعور ، نیازهای مادی و معنوی ، اهداف فردی ، توقعات گروهی وسازمانی باید بیش ازپیش مورد توجه قرارگیرد. کار
ائی نیروی انسانی همیشه نمی تواند براساس محاسبات اقتصادی پیش بینی شود ، عوامل متعددوحتی مهمتردیگر ی نیز در این میان وجود دارند که بر خاسته از نیازهای برتر او درابعاد اجتماعی،احترام وخودیابی است ( احمدپوروشائمی ، 1379).
یکی از مهمترین سازمانی که محققین ومدیران اجرایی به آن علاقمند هستند ، تعهد سازمانی است ( موغلی وهمکاران ،1388 ). تعهد سازمانی درجه ی نسبی تعیین هویت فرد بایک سازمان خاص ودیگری ومشارکت او با آن سازمان می باشد. در این تعریف تعهد سازمانی سه عامل شامل می شود : 1- اعتقاد قوی به اهداف وارزش های سازمان ،2-تمایل به تلاش قابل ملاحظه به خاطر سازمان و3-آرزو وخواست قوی وعمیق برای ادامه ی عضویت در سازمان ( استیرز وهمکاران ،1983 ). هوش فرهنگی درک ظاهر وباطن افراد از نظر فکری وعملی است هم چنین چارچوب وزبانی را در اختیارما قرار می دهد که تفاوت ما را درک کرده وروی آن ها سرمایه گذاری کنیم نه اینکه آن ها را تحمل کرده یا نادیده بگیریم( بلوم وهمکاران ،2007 ). پیترسون (2004) هوش
فرهنگی را در یک قابلیت فردی برای درک ، تغییر و اقدام اثر بخش در موقعیت های متنوع فرهنگی می باشد و با آن دسته از مفاهیم مرتبط با هوش سازگار است که هوش را بیشتریک توانایی شناختی می دانند.آنچه موجب شد تا پژوهش فعلی صورت گیرد این است که اینجانب شاغل در آموزش وپرورش هستم و مدام از زبان همکاران مسائلی مطرح می شود که بیانگر ویژگی های تعهد سازمانی بودند و تصمیم گرفتم که به بررسی رابطه هوش فرهنگی با تعهد سازمانی معلمان ابتدایی شهرستان میناب بپردازم.در این فصل ابتدا بیان مسئله پژوهش ، سپس اهمیت وضرورت تحقیق ، اهداف ، سوالات ، فرضیات تحقیق ، تعاریف مفهومی وعملیاتی بیان می شوند.

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات طرح تحقیق

مقدمه 13
بیان مسئله 14
اهمیت وضرورت تحقیق 17
اهداف تحقیق 18
سوالات تحقیق 19
فرضیه های تحقیق 19
تعاریف مفهومی وعملیاتی متغیرها 20
متغیرهای تحقیق 21

فصل دوم : ادبیات وپیشینه ی تحقیق

الف ) مبانی نظری 23
تعهد وتعهدسازمانی 23
شاخص های تعهد 23
اجزای تعهدسازمانی 26
هوش 29
هوش وهوش فرهنگی 33
تقویت هوش فرهنگی 38
الگوی قواعدمشترک توماس واینکسون 39
الگوی حلقه های سه گانه باووک وهمکاران 41
هوش فرهنگی فراشناختی 46
هوش فرهنگی شناختی 46
هوش فرهنگی انگیزشی 46
هوش فرهنگی رفتاری 46
ب ) پیشینه ی تحقیق 47
تحقیقات داخلی 47
تحقیقات خارجی 51
جمع بندی 54

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

روش تحقیق 56
جامعه ی آماری 56
حجم نمونه وروش نمونه گیری 56
ابزارجمع آوری داده ها 57
اعتباروپایایی ابزار 57
روش اجرای تحقیق 58
روش تجزیه وتحلیل داده ها 58
ملاحضات اخلاقی تحقیق 58


مطالب دیگر:
🔍پاورپوینت فصل دوم کتاب شیمی الی پیشرفته فرانسیس کری و ریچارد ساندبرگ🔍پاورپوینت شیوه زندگی سالم🔍برنامه اکسل محاسبه مالیات بر ارزش افزوده🔍پاورپوینت حقوق و دستمزد🔍پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک تالیف دکتر لطف ا.. فروزنده🔍پاورپوینت انرژی امواج دریا و انرژي هيدروالكتريك🔍پاورپوینت آرایه های ادبی (ویژه دانش آموزان کنکوری)🔍پاورپوینت تاریخ ادبیات 2🔍تحقیق کاربرد پیزوالکتریک در سیستم های اندازه گیری🔍تحقیق ماهیت روان شناسی🔍تحقیق روستای دهنه اجاق🔍تحقیق ريشه هاي فقر و فساد🔍تحقیق روان شناسی سازمانی🔍تحقیق روان شناسی رشد شخصیت🔍تحقیق روان شناسی شخصيت سالم🔍تحقیق در باب حقوق شهروندی🔍تحقیق خشم🔍تحقیق بررسي علل پيشرفت و تعالي فرهنگی ایران و موانع موجود در اين زمينه🔍تحقیق تغييرپذيرى خلق🔍تحقیق هوش🔍تحقیق بيکاري🔍تحقیق فرهنگ از دیدگاه مراجع🔍تحقیق رفتار جبري چك كردن🔍تحقیق رشد حسي و حركتي كودك🔍تحقیق فرار مغزها